Exkurze do Muzea Fotoatelier Seidel 12.7.2016
V úterý 12. 7. jsme navštívili Fotoateliér Seidel. Prohlídka začala před budovou fotoateliéru, kde pan průvodce řekl, kde se zrovna nacházíme a jaká je historie tohoto domu. Po vstupu do domu započala prohlídka krátkým videem o rodině Seidelů. Poté jsme se přemístili do tmavé komory, kde jsme se dozvěděli informace o tom, jak se vyvolávali dříve fotografie. Následovala prohlídka místností, kde rodina Seidelů žila a přijímala objednávky na fotografie. Po krátké prohlídce věcí, které patřili hlavně synům pana Seidela, jsme se všichni společně vyfotografovali. Děti si pak mohly vyzkoušet, jak se fotografovalo dříve.
Soutěž v lesíku 7.7.2016
Ve čtvrtek 7. 7. jsme zahájili letní prázdninovou soutěž, tentokrát s názvem Cesta k majáku. Děti se mohou zúčastnit celkem devíti etap, při kterých budou sbírat body, které na konci prázdnin vymění za hodnotné ceny.
První etapu jsme započali Soutěží v lesíku u Kocera. Na děti čekalo 11 úkolů, praktických i vědomostních, zaměřených na romskou tématiku. Při těchto úkolech si například děti usmiřovaly duchy, zodpovídaly otázky z romské historie, kultury, poznávaly romské osobnosti, vytvořily společný obraz a mnoho dalšího. Po splnění této cesty si děti před Kocerem upekly na ohni buřty.
Zakončení školního roku 30.6.2016
Poslední školní den jsme zakončili malou akcí v Klubovně ve Větřní. Připravili jsme pro děti občerstvení, projekci fotek z uplynulého roku a taneční muziku. Děti si také mohly zahrát hru Let na koštěti, židličky, či si mohly vymalovat hned několik oblíbených omalovánek. S dětmi jsme si dále zatančili, popovídali o vysvědčení a na co se těší o prázdninách. Seznámili jsme je také s prázdninovým programem, který jsme pro ně připravili.
7. a 8. projektový den pro ZŠ Kaplická 13.6. a 16.6.2016
V těchto dnech jsme pro žáky ZŠ Kaplická připravili další projektové dny pro 1. a 2. stupeň s názvem Za romskou kulturou a historií.
Žáci si nejdříve společně přečetli krátký výtah z romské historie, rozdělili se do třech skupin a každá skupina pak musela projít třemi etapami projektového dopoledne: vědomostní a manuální kvíz v lesíku, tvorba romské vlajky a romský tanec, zpěv a jazyk. Všichni žáci se do úkolů nadšeně zapojili a neměli s jejich plněním větších obtíží. V krátkých pauzách mezi jednotlivými etapami se žáci občerstvili a zahráli si stolní fotbal, stolní tenis nebo venkovní fotbálek. Největší úspěch ze všech etap projektového dopoledne měla u dětí etapa týkající se romského tance, zpěvu a jazyka. Projektový den se žákům i pedagogům ZŠ Kaplická velice líbil a moc se všichni těší na další.