V úterý 12. 7. jsme navštívili Fotoateliér Seidel. Prohlídka začala před budovou fotoateliéru, kde pan průvodce řekl, kde se zrovna nacházíme a jaká je historie tohoto domu. Po vstupu do domu započala prohlídka krátkým videem o rodině Seidelů. Poté jsme se přemístili do tmavé komory, kde jsme se dozvěděli informace o tom, jak se vyvolávali dříve fotografie. Následovala prohlídka místností, kde rodina Seidelů žila a přijímala objednávky na fotografie. Po krátké prohlídce věcí, které patřili hlavně synům pana Seidela, jsme se všichni společně vyfotografovali. Děti si pak mohly vyzkoušet, jak se fotografovalo dříve.

Ve čtvrtek 7. 7. jsme zahájili letní prázdninovou soutěž, tentokrát s názvem Cesta k majáku. Děti se mohou zúčastnit celkem devíti etap, při kterých budou sbírat body, které na konci prázdnin vymění za hodnotné ceny.
První etapu jsme započali Soutěží v lesíku u Kocera. Na děti čekalo 11 úkolů, praktických i vědomostních, zaměřených na romskou tématiku. Při těchto úkolech si například děti usmiřovaly duchy, zodpovídaly otázky z romské historie, kultury, poznávaly romské osobnosti, vytvořily společný obraz a mnoho dalšího. Po splnění této cesty si děti před Kocerem upekly na ohni buřty.

Poslední školní den jsme zakončili malou akcí v Klubovně ve Větřní. Připravili jsme pro děti občerstvení, projekci fotek z uplynulého roku a taneční muziku. Děti si také mohly zahrát hru Let na koštěti, židličky, či si mohly vymalovat hned několik oblíbených omalovánek. S dětmi jsme si dále zatančili, popovídali o vysvědčení a na co se těší o prázdninách. Seznámili jsme je také s prázdninovým programem, který jsme pro ně připravili.

V těchto dnech jsme pro žáky ZŠ Kaplická připravili další projektové dny pro 1. a 2. stupeň s názvem Za romskou kulturou a historií.
Žáci si nejdříve společně přečetli krátký výtah z romské historie, rozdělili se do třech skupin a každá skupina pak musela projít třemi etapami projektového dopoledne: vědomostní a manuální kvíz v lesíku, tvorba romské vlajky a romský tanec, zpěv a jazyk. Všichni žáci se do úkolů nadšeně zapojili a neměli s jejich plněním větších obtíží. V krátkých pauzách mezi jednotlivými etapami se žáci občerstvili a zahráli si stolní fotbal, stolní tenis nebo venkovní fotbálek. Největší úspěch ze všech etap projektového dopoledne měla u dětí etapa týkající se romského tance, zpěvu a jazyka. Projektový den se žákům i pedagogům ZŠ Kaplická velice líbil a moc se všichni těší na další.

Partneři

       
    banner techsoup.cz